05 February 2012

A new beginning! - Un nouveau départ!

It is official: I'm getting more serious about getting my art out there. And after some research, it seems that blogging is a must!

So from now on, I'm committing myself to blogging more then once a month: I will share my work on a more regular basis!

So why not start right now?! If you went thought my Portfolio on my website, you'll notice that what I'm about to show you is not what I usually do. I decided to practice my portrait/caricature skills, so I'll be drawing one, once a week for the next little while.

So for this week, I drew my little cousin Maximilien. I think he was about 10 months olds at the time the picture I used was taken. It took a while.... About 8 hours... (I blame it all the crocodile on his pid j, but hopefully I'll get faster with practice!!) And I used graphite pencils 2H HB and B.

Talk to you soon!!!



C'est officiel: Je suis déterminée à partager mon art avec le plus de monde possible! Après quelques recherches, il semblerait que blogguer est un incontournable!

Alors, à partir de maintenant, je m'engage à blogguer plus qu'une fois par mois: je vais régulièrement partager mon travail!

Et pourquoi ne pas commencer dès maintenant?! Si vous êtes allés faire un tour sur mon Portfolio sur mon site web, vous remarquerez que ce que je m'apprête à vous montrer ne correspond pas à ce que je fais normalement. J'ai décidé de pratiquer mes portraits/caricature, alors jusqu'à nouvel avis, je vais en dessiner un par semaine.

Pour cette semaine, j'ai dessiné mon petit cousin Maximilien. Il devait avoir autour de 10 mois sur la photo que j'ai utilisé. Ça m'a pris près de 8 hours... (C'est la faute des crocodiles sur son pyjama... J'imagine qu'avec de la pratique, je vais prendre de la vitesse!) J'ai utilisé des crayons graphites h2 HB et B.

À bientôt!

2 comments:

Li said...

Emilie,

This is gorgeous!!
I'm blown away, totally.

Lisa

Unknown said...

Thanks Lisa!! I was help a little.... by the fact that my little cousine is sOoO cute... ;)